STENGT / CLOSED

trekjelke kjelkeutleie afo korken korketrekkeren
GRUPPER
Grupperabatt fra 20 personer.
Skoleklasser må booke på mail i god tid før leie og motta bekreftelse før oppmøte hos oss. Husk å oppgi navn og mobilnummer på ansvarlig på stedet.
Du kan booke mellom mandag og fredag. Send oss mail med navn og mobilnummer og vent på bekreftelse. Leie betales ved utleie.

På lørdager, søndager og skoleferier er det alltid første mann til mølla og ikke mulig å reservere eller oppnå grupperabatt.

familiekjelke utleie akebakke kollen korken
ALLE KJELKER
Voksen/Adult
Barn/Kids under 18
Hjelm er inkludert i leieprisen og er vanligvis tilgjengelig. Helmets is included in the price if available.
rodel2 kjelkeutleie afo korken korketrekkeren
RODEL
Voksen/Adult
Barn/Kids under 18
Medlemmer leier GRATIS hele vinteren.
Innmelding på klubbhuset, betal leie for en dag og resten på tilsendt link før gratis leie.  Avgift for sesongen 23/24 er kr. 150 for barn og kr. 250 for voksen.

Vi aksepterer Vipps, Apple Pay,  debetkort og kredittkort som VISA og Mastercard med flere.

Akeforeningen stenger kjelkeutleien når vi mener forholdene i Korken ikke er forsvarlige.

HVEM KAN BRUKE AKEBAKKEN?
FOR FAMILIEN

Akebakken er rekreasjonsområde tilhørende Oslo Kommune. Alle som ønsker å ake kan ake gratis ned bakken.

La far kjøre med familiens yngste, og la fartsgale mor ta’n helt ut og suse inn i “Dødsen“, liggende perfekt lavt på kjelken. Korketrekkeren passer for alle og er ingen bob- og akebane slik du har sett den på tv fra Lillehammer. Farten bestemmer du selv ved å bremse kjelken slik du gjorde da du var liten.

FOR GJENGEN

Varm opp gjengen med fart og fres. Noen turer i Korketrekkeren bygger garantert opp stemningen før lørdagens bravader. Vil dere virkelig konkurrere, mangler ikke banen overraskelser. Det er rett og slett ikke sikkert at den som får best start kommer først i mål…

Når alle har eplerøde kinn etter en kjempedose frisk luft, snøsprut og latter, smaker alt så mye bedre.

TRADISJON

Oslo-folk har kort vei til tradisjonsrike omgivelser. T-baneturen fra Nationaltheatret til Frognerseteren tar 35 minutter. Etter aketuren tar du T-banen opp igjen på 16 minutter.

SIKKERHET I AKEBAKKEN

Korken har en lang tradisjon som frilufts arena for Oslos befolkning men som vanlig må alle ta hensyn til hverandre for at dette skal bli en fin opplevelse for alle.

Det er lurt å bruke hjelm for å unngå skader. Du bør ikke ake på plastposer eller andre innretninger uten styremulighet, og husk å tilpass farten etter ferdighet og erfaring.
Aker du sammen med små barn er det lurt å unngå de travleste tidene.
Ikke stopp midt i løypa, trekk deg alltid ut til siden hvis du må vente på noen, og ikke gå i akebakken. Faller man av kjelken underveis må man ikke bli liggende i løypa, men komme seg raskt til siden. Er uhellet ute må personen sikres ut av løpa og lege tilkalles.

Kort oppsummert, bruk sunn fornuft og ta hensyn til de andre, så får alle det mest mulig moro!

HUSKEREGLER
icono01

Bruk hjelm, og sko over ankelen, for å unngå brudd og unødige kutt skader.

icono02

Bruk sunn fornuft

icono03

Ikke ak på plastposer, akematter eller andre ake innretninger som ikke kan styres.

icono04

Tilpass farten etter dine ferdigheter- lær deg å styre og bremse

icono05

Ikke stopp midt i løpa og bli stående – trekk alltid til siden

icono06

Faller du av kjelken – ikke bli liggende i løypa, kom deg til siden

icono07

Aker du sammen med mindre barn – prøv å unngå de travleste tidene. Ikke ta med hund.

icono03

Ikke gå i Korken

icono08

Er uhellet ute – få den som er skadet ut av banen og kontakt lege

FORHOLD I BAKKEN

Korken blir normalt preparert hver natt og forholdene er best tidlig om morgenen.

På hverdager er det vanligvis rolig.

Lørdager er det rolig frem til kl. 11.00 så er det mye aktivitet. Søndager er det rolig frem til kl. 12.00

Akeforeningen anbefaler på det varmeste å stå tidlig opp og få et par gode turer før alle andre kommer.

Akeforeningen stenger kjelkeutleien når vi mener forholdene i Korken ikke lenger er forsvarlige. Korketrekkeren er et kommunalt anlegg.